myTIQS beschermd evenement organisaties & ticket kopers tegen woekerprijzen.

Tiqs introduceert MyTIQS “Hierdoor worden fans en de evenement organisatie nog beter beschermd tegen ongeoorloofde verkoop van tickets.”

Kopers kunnen hun tickets dan alleen downloaden naar hun smartphone met behulp van de MyTIQS App. “De app slaat de tickets veilig op en toont alleen voor de aanvang een QR-code voor toegang tot het evenement”, aldus Vincent Bus en Peter Roos.

Na het succesvol introduceren van Tiqs als QR bestel platform in 2020 bij Thuishaven Events (Amsterdam) is het platform het afgelopen jaar verder uitgebreid met reserveringen en ticketing.

In België is Tiqs in rap tempo marktleider geworden door de combinatie van betaalmogelijkheden met de QRCode, reserveringen en ticketing.

Door combinatie van vouchers, e-mail marketing en notification campaigns (mobiele campagnes) onderscheid het bedrijf zich van andere QRCode bestel, reservering en ticketing partijen in de HORECA & evenement industrie.

Nu aan dit spectrum ook MyTIQS is toegevoegd, wordt met deze werkwijze de ongeautoriseerde secundaire ticketing markt buitenspel gezet.

MyTIQS stelt de koper nog wel instaat om tickets door te verkopen. De voorwaarden hierin kunnen door de organisatie van het evenement worden gesteld. “Maak van je earlybirds/fan-tickets geen verkoop model voor een ander!” Zo kan de evenement organisatie de maximum prijs stellen waarop doorverkocht mag worden. Het verschil tussen de aanschafprijs, de verkoopprijs en de huidige prijs gepubliceerd door de evenement organisatie wordt aan de evenement organisatie uitbetaald. Daarmee wordt voorkomen dat earlybirds, fantickets, wave-tickets tegen sterk gereduceerde prijzen aangeboden door evenement organisaties GEEN verdien model van een ander worden. Tiqs is hierin uniek.

 

De tickets zijn door dit mechanisme, volledig traceerbaar. Een combinatie tussen “gesloten” en “open” tickets is gewoon mogelijk, daardoor heeft de evenement organisatie nog meer flexibiliteit.