Een evenement online zetten is zo gedaan in twee stappen ben je klaar.
In stap 1 geef je de informatie over je evenement aan en
in stap 2 maak je je ticket(s).
Je kiest hier voor een gewoon ticketing evenement, maar ook een reservering systeem voor jouw strandbedden, terras, VIP kan je hiermee aangeven.
Geef een titel van het evenement aan en optioneel een leeftijds limiet. Dit is handig voor als je een 18+ evenement hebt. Automatisch zal er tijdens de check-out een controle hierop plaatsvinden.
De evenement categorie zorgt ervoor dat wij het evenement een label kunnen geven waardoor het makkelijk wordt voor alle Tiqs gebruikers om jouw evenement te vinden binnen de groep die hier wordt aangeven.
Wanneer je een evenement in een andere muntsoort wilt hebben dan kan je dat ook hier aangeven. Zo kan je een compleet evenement in Dollars laten betalen.
Hierna kan je de omschrijving geven van je evenement. Daarin heb je een complete text verwerker tot je beschikbaar en is het ook mogelijk om emji’s te gebruiken.
Nu is het tijd om je artwork op te laden die je gebruikt voor je SHOP en voor SOCIAL MEDIA. Je artwork wordt ook getoond op de ticket.
De volgende opties kan je flexibel aan en uit zetten ook als het evenement al online staat.
Maak je gebruik van de ticketshop kalender, activeer deze dan hier. Je kan hier dus aangeven dat je alle evenementen die je hier heb geactiveerd te zien krijgt in jouw ticketshop kalender. Je kan een ticketshop individueel laten zien maar je kan ook een kalender laten zien van al je evenementen.
Met de Tiqs agenda heb je een extra verkoop kanaal. Tiqs adverteert op diverse radio stations en op social media kanalen als facebook, instagram, tik tok en youtube.
Naast deze opties kan je hier ook kiezen om aan te geven dat je uitverkochte ticket types erst worden gemeld of als laatste in je ticket shop. Wanneer je echt wilt dat iemand voor een evenement maar een aantal tickets mag kopen op een email adres dan kan je dit voor het gehele evenement hier inschakelen.
Stel hierin dat je een FAQ (Frequently Asked Questions) in je ticketshop wilt hebben, om je ticket koper nog beter te informeren.
De lokatie waar je het evenement geeft ka n je hier opgeven en deze wordt opgeslagen voor de volgende keer dat jij deze wilt gebruiken.
Je zet hier ook de aanvang en het einde van je evenement.
Wanneer je evenement verkoop niet meer actief is kan je eventuele bezoekers omleiden naar een website van jouw keuze (URL).
Wanneer je de shop in een iframe wilt laten draaien dan kan je hier aangeven dat je geen gebruik maakt van de QUEUE-IT wachtrij.
App-ID geeft aan welke apps op jouw evenement kunnen worden gebruikt.
Hier maak je de ticket types aan van je evenement. Je kan net zoveel ticket typen aanmaken als je wilt. Je hebt verschillende opties, zoals een beveiligde (geheime) code om de verkoop alleen voor die personen waarvoor jij deze beschikbaar hebt gemaakt.
Koppel eenvoudig ticket types aan elkaar. Zo kan je aan een toegangsticket ook een parkeer ticket koppelen, of een bar munten ticket.